Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Táto trojica z newyorského Long Islandu u nás zatiaľ veľmi známa nie je, hoci aktuálna novinka z brán pekelných je ich už tretím dlhohrajúcim albumom. Začínali ako inštrumentálne deathmetalové teleso so silným sklonom k experimentovaniu – demo „Day Of Doom“ obsahovalo jednu šesťdesiatminútovú skladbu, zatiaľ som sa ani neodvážil toto monštrum metalového extrému niekde vyhľadať.
Za zmienku stojí, že v radoch DAY OF DOOM kedysi pôsobil aj Doug Cerrito (ex-SUFFOCATION, ex-HATE ETERNAL atď.), takže toto by istým indikátorom zaujímavosti byť mohlo rovnako ako fakt, že prinajmenšom na albumoch sa už u DOD „spieva“, samozrejme ide o death metal, preto radšej úvodzovky, kadejaký „hudobný aristokrat“ by tu mohol začať smiešne prskať a koho toto má furt zaujímať.
„The Gates Of Hell“ sú jednoznačne výdatnou porciou toho death metalu, ktorý sa k vám nedostáva každý deň. Na jednej strane je to čo do atmosféry výrazne ponuré dielo, tak kvôli textovej tematike, nasiaknutej peklom a smrťou, ako aj zásluhou skutočne staroškolského deathmetalového zvuku ako z raných 90. rokov. Tento zámer asi strávi len máloktorý fanúšik modernej, síce mohutnej a čistej, ale do sterility vypulírovanej modernej produkcie. Jeho škoda, príde o veľa, na druhej strane, možno by túto hudbu nepochopil.
DAY OF DOOM hrajú technicky prešpekulovaný, harmonicky zvrátený a značne psycho death metal, plný rôznych až „nie z tohto sveta“ partov a vyhrávok, komplikovane prechádzajúci z náklepov do ťažkých, nervných drviacich, na nervy útočiacich partov s občasnými až ambientno-industriálnymi vsuvkami. Ide o veľmi útočnú, cez mozgové závity násilne sa prebíjajúcu hudbu. Doug Randazzo (gitary, vokály), Rich Hervey (bicie) a Sam Lara (basgitara, vokály) poslucháča nijako nešetria a svoje disonantne komplikované nálady vrstvia do stiesňujúco a divoko pôsobiacich atmosfér nejakého zlého vesmíru.
V jedenástich skladbách nájdete väzby na súčasné technické beštiálnosti typu GIGAN alebo PYRRHON i na nezemskú zlobu PORTAL a ULCERATE, a zároveň si spomeniete na aspoň dve dekády odpočívajúce posolstvá technického death metalu pre „hľadačov niečoho mimo bežných dimenzií“, aké sa zachovali na albumoch „Hallucinations“ od ATROCITY a „Nespithe“ od DEMILICH. A aj kvôli tomu má zvuk tohto pokrúteného deathmetalového zla svoju logiku.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.